anoukopstage.reismee.nl

Heb een huisgenootje!

Hey allemaal,

daar was ik weer. Alweer een week voorbij, en alweer zoveel gedaan, geleert en mensen leren kennen. Afgelopen vrijdag en zaterdagavond in het restaurant gewerkt.
Gelukkig al ietsjes drukker dan de week daarvoor, dus had iets meer te doen.

Verder zijn er ook Nederlandse beheerders gearriveerd van Rent a Tent en 2 engelse beherders van Venue Holidays.
Zaterdagavond karaoke-night. Na mijn werk aangeschoven bij alle beheerders, en vrienden van hun die er ook waren. Waren met ong. 20 mensen, supergezellig.
Samen met Mirjam en Marieke van Vacansoleil ook maar een liedje gezongen :P
Daarna ging marieke onze drankjes halen, en natuurlijk zo lomp om te struikelen net voordat ze bij mij was, aardoor ik de halve lading drank over me heen kreeg. Dankjewel Marieke!
Daarna door naar de discotheek, samen met Marieke, Mirjam en Roy gedanst. Stephan was als DJ.

Zondagochtend, evenals zaterdag, weer geen kindjes bij de kids-club. Dus maarweer beetje programma's naar engels, nederlands en duits vertaald en klaar.
Toen nog even mijn huisje schoongemaakt, want smiddags zou mijn huisgenootje komen :)

Cecile, een frans meisje van ook 18 jaar. Die studeert ook toerisme, en spreekt ook prima engels. Echt de eerste franse waarbij ik verstelt sta van hoegoed ze engels kan.
Dus nu een beetje half engels, half frans kletsen over van alles. Ze leert me ook weer veel franse woorden. 's Middags heb ik haar een rondleiding over de camping gegeven en aan iedereen voorgesteld.

Vanochtend eerste dag in de Epicerie. Het eerste uurtje werkte ik samen met Guillaume, hij heeft me alles uitgelegd over het brood en alle andere producten. Eigenlijk allemaal heel makkelijk. Omdat het zo goed ging en rustig was, ging Guillaume na een uurtje ergens anders helpen en stond ik 3 uur alleen. Was best saai omdat ik werkelijk 50 minuten achter ekaar geen gasten had en ook niks kon bijvullen ofzo.
Meteen daarna de sleutel gekregen om vanmiddag van 5 tot 7 ook alleen in de winkel te staan, te openen en te sluiten. Wat een vertrouwen!! :D haha

Vanmiddag gingen (of waren van plan) Cecile en ik de wandelroute van 7km lopen. Allen blond als we zijn (of nouja ik letterlijk, haha) keken we niet goed op het bord en begonnen bij het einde van het parcour. En maar gek vinden dat we geen borden tegenkwamen vanwaar we heen moesten. Uiteindelijk maar een (verkeerd) pad ingeslagen. Uiteindelijk zaen we de camping weer liggen en hebben we door het bos afgesneden (wat uiteindelijk ook niet heel praktisch was omdat er een rivier doorheen liep, haha, springen)
Nou uiteindelijk toch 3 km gelopen, toen vonden we het wel gezegend en zijn we terug gegaan naar de camping.

Ook nog een voordeel, ze heft een auto :D Even foldertjes gehaald over de omgeving en gekeken wat we allebei willen zien. Kunnen we op ons vrije dagje tenminste van de camping af en wat van de omgeving bekijken...

Nou tot zover weer mijn leventje hier.

Bisous Xxx

Reacties

Reacties

Papa

Nou meis, zo te lezen ga het je goed af. En leuk, dat je Cecile er nu ook is, in ieder geval goed voor je Franse taal.

En ach, Guillaume wist zeker nog niet, dat hij een allround toppertje uit Nederland in huis had. Had trouwens wel snel je kwaliteiten gezien om je daarna zelfstandig de winkel te laten draaien.

Wel jammer, dat het nog zo rustig is, maar geniet er maar van, want het zal vanaf juli wel anders worden en dan zal je misschien wel alle zeilen bij moeten zetten. Veel (werk)plezier verder en tot de volgende blog (wel gauw hoor, wij zijn heel nieuwsgierig).

oma

Leuk om jou verhaaltjes te lezen.
Misschien 'n goed idee om 'n compas aan te schaffen en 'n polsstok! Beren en tijgers lopen er,hoop ik, niet in het bos. Geniet van je vrije uurtjes maar haal geen al te gekke dingen uit.
Ook wil ik je van harte proficiat wensen met Jasper z'n verjaardag. Opa zal jouw taartje wel op eten, zondag.
Hele dikke knuffel en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!