anoukopstage.reismee.nl

Wat vliegt de tijd!

Hallo allemaal,

Zo, zo, wat vliegt de tijd. Zit hier alweer 11 daagjes. Aan de ene kant lijkt het alsof het veel korter is omdat ik hier veel doe, waardoor de tijd omvliegt. Maar aan de andere kant lijkt het alweer veel langer, omdat je in korte tijd een aantal mensen heel goed leert kennen, waardoor het lijkt alsof je ze al véél langer kent.

Afgelopen vrijdagochtend weer geholpen met de mobile-homes. Voornamelijk kussenhoezen vervangen. Alleen in veel huisjes moesten nu de stoffen hoezen vervangen worden door leren hoezen. Volgens mij omdat er dit jaar in die huisjes ook honden mogen komen.

Alleen die leren hoezen zijn veel stugger, dus ook moeilijker eromheen te krijgen.
’s Middags om 1 uur me bij de receptie gemeld. Alleen ze hadden niks te doen, dus of ik om 3 uur terug wou komen. Toen maar even boodschapjes gedaan.
’S middags om 3 uur weer naar de receptie. Toen ben ik met Cristine gaan helpen op camping Grand Lac, die ligt naast onze camping en Cristine werkt in het laagseizoen op deze camping en in het hoogseizoen daar. Maar de campings werken veel samen, als de ene camping wat nodig heeft, of juist iets teveel heeft ruilen ze enzo.

Dus daar bezig geweest met het checken van het interieur in hun mobile-homes. Dekbedden en kussens naar alle huisjes gebracht.

Toen ik klaar was nog even een duik in het zwembad genomen.
Ik vertelde donderdag dat we veel regen en onweer hadden. Maar daar was vrijdags niks meer van te merken. Vanaf een uur of 2 ’s middags brak de zon door en was het zo weer 30 graden.


Zaterdag en Zondag helaas wel weer heel veel regen en onweer gehad. En als ik zeg heel veel, bedoel ik dus ook echt héél véél.

Zaterdagmiddag had ik mini-club. Had 2 nederlandse kindjes, hetzelfde meisje als woensdag, en nu er geen franse kindjes waren durfde haar broertje ook te blijven. Hun zouden eigenlijk zondag weggaan, maar vanwege het slechte weer, en omdat de andere Nederlanders allemaal al zaterdag weggingen, hadden ze besloten ook maar eind van de middag te vertrekken.
Even 1 ½ uur spelletjes gedaan en getekend.
Daarna was ik even vrij, en had vrij slecht geslapen dus ging nog even een uurtje op bed liggen.
Daarna gewerkt in het restaurant. 4 nederlanders, 2 engelsen en 13 franse gasten gehad.
Lekker rustig inkomen dus. Werkte samen met Claudine, die heeft me even uitgelegd hoe alles werkt. Omdat het zo rustig was, hadden we daar genoeg tijd voor.

Zondagochtend weer mini-club. ’s Ochtends scheen de zon nog wel even. We hadden 15 franse kindjes, die allemaal zaterdags waren aangekomen. Eerst een tekenspel gedaan. Daarna gingen de oudere kinderen voetballen. De wat kleinere meisjes vonden dat toch te eng en daarmee ben ik binnen gaan tekenen en puzzelen.

Net nadat de mini-club was afgelopen barste de buien weer los. De hele middag in mijn huisje doorgebracht.
Zondagavond bar dienst gehad. Ook hier was het héél rustig. Uitgelegd gekregen waar alles staat en hoe alles werkt. Het restaurant was deze avond ook in de bar. In totaal 8 gasten gehad om te eten, waaronder 4 nederlanders.


Daarnaast ook nog wat problemen gehad met mijn huisje dit weekend.
Als je wilt weten hoe je in 2 dagen problemen kan krijgen met gas, water en licht…. Nou vooral niks doen en Anouk heten…..
Ik had al een kleine lekkage bij mijn toilet. Dit was ‘’gemaakt’’. Maar in ene lekte het toilet, water kwam er aan alle kanten uit. (Hoe, vraag me niet?...) dus hele toiletvloer stond blank. Met handdoeken proberen te voorkomen dat dit naar mijn woonkamer liep.

Vervolgens was mijn gasfles bijna leeg. Die is vervangen door een nieuwe. Waardoor ik helemaal geen gas meer had.
En tot overmaat van ramp kom ik zondagavond terug van het werken in de bar. Doe het licht aan. Poef, hele huisje geen licht meer.
Heb ik weer, loop ik door een ijskoud, donker huisje te zoeken naar mn pyjama. Kan niet naar de wc.
Uiteindelijk mijn joggingsbroek aangetrokken en gaan slapen met dikke kleren en 3 dikke dekens.
Ging het ook nog vriezen. Had het zooooo koud. MERDE, MERDE, MERDE!!!

Maar hoera, hoera, maandagochtend kwam de technische dienst mijn huisje maken. :D :D Alles is nu in orde, op mijn warme water na. Heb wel gas en het fornuis en de gaskachel doen het gewoon. Maar als ik warm water wil duurt het heeeeel lang, dan heb ik 2 seconde warm water en dan is het lauw en wordt het ook niet meer warm. Dus morgen nog even terug naar de technische dienst.

Gisteren terrein werk gedaan. Zwembad schoongemaakt, onkruid weggehaalt. ’s Middags hadden hun ook geen werk meer voor me, dus toen weer huisjes schoongemaakt.

Vandaag weer een lekker vrij dagje. En het weer is ook weer goed. Vanmiddag in een korte broek en topje naar het dorpje gegaan. Lekker rondgewandeld, foto’s gemaakt. Bij de bakker lekker broodje gegeten. Boodschapjes gedaan. Daarna lekker in mijn bikini in de zon gelegen.

Hopen dat het weer zo blijft en dat mijn huisje me niet weer in de steek laat, want vond het echt niet grappig. (jullie waarschijnlijk wel....haha, ja,ja weet ik wel, ga je maar schamen!!!)

Dikke kus
X

Reacties

Reacties

Papa

Nou meis, wat heb je toch al weer veel mee gemaakt in anderhalve week. Aan de ene kant mooi dat het rustig is, want dan kan je alles goed uitgelegd krijgen.
Misschien moeten we je elektrische deken maar meenemen als wij naar je toe komen, maar dat duurt nog even.
Wij hebben nog 3 dagen kunnen boeken, dus 21 juli zijn wij bij je :-). Veel plezier nog verder, a bientôt!

Jasper T

He!

Poeh wat heb je t druk zeg!
Lol, klinkt tot nu toe best relaxed allemaal.
Begin bijna te twijfelen of ze je nog een x helemaal gaan afmatten!
Maar dat gaat vast gebeuren :p
Voorlopig nog veel plezier!

Jasper

Sandra

Hoi Anouk,
Zo te lezen ben jij nu zo'n beetje van alle markten thuis en kunnen ze je overal voor inzetten!! Wel jammer dat het weer het steeds af laat weten.......
Ik las dat je ouders tóch in de zomervakantie nog een paar dagjes naar je toe komen: helemaal super!
Nou, geniet van je tijd daar meis enne: ik blijf je volgen!
Liefs,
Sandra

Oma

Niet voor niks hebben ze 't spreekwoord:Even met de Franse slag doen.Opa wil wel 'n heeeele boel regen gebruiken. Dus! Maar dat onweer mag je wel daar houden.

Laura

Nou, volgensmij heb je het wel naar je zin daar. Ik ben sinds vandaag ook in Frankrijk. Morgen vertrek ik naar de camping. Dus ook voor mij wordt het spannend, en kijken wat ik aantref. Spreek je wel weer! x

Rikie

Volgens mij heb je het wel naar je zin. Wat heerlijk dat er tijd is om je goed in te werken, hoef je het wiel niet zelf uit te vinden.
Hier in Spanje regent het ook nog veel.
Hopelijk funcioneerd alles weer in je huis, dat was wel even afzien zeg.
Adios Rikie

Sandra Alpino

Hey Anouk,

Wat leuk dit zeg, en wat heb je al veel mee gemaakt.
Van 30graden zon tot bbrrrr koud hihi wat een verschil zeg.
Zo te lezen heb je het best wel naar je zin en ja, druk is natuurlijk nig niet. Zo heb je mooi de tijd om rustig in te werken.
Ik heb gelezen dat je ouders ook nog een paar dagen komen pppfffoe gelukkig maar wat zo lang zonder je ouders dat kan niet toch????

Nou meis ik ga je volgen hoor leuk :-) Dikke kus en tot de volgende keer

Rietje v. Druten

Hallo Anouk,
Ik heb van je oma Ineke je webadres gekregen en heb alle verhalen gelezen. Wat heb je al veel meegemaakten en wat zul je veel ervaringen opdoen. Ik wens je heel veel werkplezier en geniet er van.
Groetjes, tante Rietje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!