anoukopstage.reismee.nl

Eerste daagjes!

Hallo allemaal,

Hierbij dan mijn eerste berichtje uit Frankrijk. De reis hier naar toe verliep prima.
Om 06.23 vertrok ik vanaf Amersfoort Schothorst. Vroeger dan verwacht waren we in Rotterdam, waardoor ik een trein eerder naar Brussel nam. Hierdoor had ik in Brussel een kleine 1 ½ uur.
In het restaurant heerlijk een broodje gegeten.
Om 11.18 vertrok de TGV naar Lyon. Met een kwartier vertraging kwamen we daar aan.
Kaartje gekocht naar Lons-le-Saunier. Onderweg nog even naar de camping gebeld om te vertellen dat ik er met een uurtje zou zijn. Helaas was de verbinding heel slecht, maar aangezien ik ook al had gemaild waren ze er van uit gegaan dat het wel goed was.

Om 17.17 kwam ik aan ik Lons-le-Saunier, waar de manager van de mini-club op me stond te wachten. Hele aardige man, in de auto naar de camping een heel gesprek gehad over mij, m'n familie en muziek. Op de camping aangekomen werd ik opgewacht door nog 2 mensen van Vacansoleil, die al ruim een maand hier zitten om alle accomodaties in orde te maken.
Verder nog veel mensen ontmoet die ook hier werken.

Latifa (manager van de receptie) heeft me verder het een en ander uitgelegd en naar mijn sta-caravan gebracht. De avond doorgebracht met Guillaume, Cristina en nog een meisje. Cristina werkt hier mei en juni in de receptie. Guillaume werkt hier het hele seizoen in het restaurant en de winkel. En nog een meisje dat hier in de buurt werkt.

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben lekker ontbeten. Daarna naar het dorpje gewandeld. Ongeveer een kwartiertje lopen, bij de supermarkt wat kleine boodschappen gedaan.
's Middags kwam Stephan aan, hij doet dezelfde opleiding als ik en zit in het 2de jaar, ook in Apeldoorn. Helaas was hij vannacht ziek geworden en ging hij op bed liggen en slapen.
Met de ouders van Stephan nog boodschappen wezen doen, drinken meegenomen, dat lopend een beetje zwaar was, maar lekker makkelijk in de auto mee te nemen was.

Daarna mijn huisje schoongemaakt, wat nog een heel karwei was waar ik ruim 2 uur mee bezig was. Maar nu is mijn huisje tenminste leefbaar.

Verder zitten er ook nog 5 nederlandse werknemers van Vacansoleil op de camping voor alle vacansoleil gasten. Mirjam, die ook de opleiding van Vacansoleil heeft gedaan en nu met haar afsluitende stage bezig is als juniorbeheerder, heeft me nog meegenomen voor ee fietstochtje. Nog even naar het dorp gefietst, dat fietsend maar 3minuten is. Even gekeken wat daar nog allemaal is en gezellig gekletst.

Morgen nog genieten van mn vrije dag. Maandag om 10.00 een gesprek met Monsieur Langelez. Waarmee we een planning gaan maken waar we wanneer moeten werken en wat we allemaal moeten doen.

Nou nu zijn jullie een beetje op de hoogte van mijn leventje hier. Ik hoop jullie voldoende op de hoogte te kunnen houden!

A Bientôt!

p.s. Nog even de gegevens van de camping, voor als je post wil sturen ofzo :P
Camping Le Fayolan
B.P. 52
39130
Clairvaux-les-Lacs
France
of kijk op de website: http://www.vacansoleil.nl/camping/info/frankrijk-jura/clairvaux-les-lacs/camping-fayolan-le/VAC/1/2041008/

Reacties

Reacties

Danielle

Heeee! Leuke camping is het hea! Ook al bij het meer geweest? nou alvast succes met werken & geniet ervan! X

Kimberley van Druten

hallooo

mama

Hoi Moppie

Dank je wel voor het moederdagkado.
Geniet nog even van je vrije avond, morgen aan de bak.

Kus mama

Hannah

Aaah wat leuk! klinkt allemaal goed Anouk! was al heel erg benieuwd.. Ik ga zo ook weer een verhaaltje schrijven!! Succes en geniet ervan, ga je spreken! Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!